FacebookTwitterGoogle+
CZ EN

Blog

Dieselgate – přístup koncernu VW Dieselgate – přístup koncernu VW

23.5.2016

Asi všichni jsme zaznamenali v minulých měsících kauzu Dieselgate. V jednom z minulých blogů jsme se ji dokonce dotknuli v souvislosti s měřením emisí a legálností úprav softwaru automobilu. Nyní si ji rozebereme z ekonomicko-zákaznického hlediska. Ve stručnosti jen nastíníme, že celá aféra odstartovala minulý rok na podzim po tom, co Americká agentura pro životní prostředí US EPA zveřejnila informaci, podle které vybavila automobilka Volkswagen Group své motory softwarem rozpoznávajícím měřící cyklus zkoušky tak, aby …

přečíst celé

Škoda Octavia CUP Škoda Octavia CUP

16.5.2016

Letos se opět po několika letech rozběhl další ročník dříve velmi oblíbené série Škoda Octavia CUP. Společnost Xtuning u této akce nemůže chybět a stala se jedním z hlavních partnerů celého seriálu, který celkem čítá 5 závodů. První dva již uskutečněné závody proběhly na maďarském Hungaroringu a rakouském RedBullringu. Třetí díl série potěší v polovině června české fanoušky na mosteckém okruhu. Čtvrtý díl série hostí v srpnu Slovakiaring a celý seriál uzavře druhý týden v září závěrečný závod na Masarykově okruhu v Brně. …

přečíst celé

Proč vlastně chiptuning? Proč vlastně chiptuning?

9.5.2016

V minulých blozích jsme se věnovali především měřitelným výsledkům chiptuningu v podobě zvýšeného výkonu a točivého momentu. Jaké aspekty ale samotný chiptuning umožňují, si nastíníme v dnešním blogu.   V zásadě lze říci, že softwarová úprava řídící jednotky využívá výkonových tolerancí, které zde zanechal výrobce automobilu. V některých případech se jedná o poměrně úzké tolerance (například motor Renault 1.9 dCi 120/130k je již z výroby nastaven téměř hraničně na možnosti své i…

přečíst celé

Hot Hatch – návrat renesance Hot Hatch – návrat renesance

3.5.2016

Jarní počasí je již v plném proudu a situace na trhu je rovněž nakloněna zájemcům o dříve velmi oblíbený automobilový segment tzv. hot hatchů. Jedná se o sériově vyráběné automobily s karosérií hatchback, zpravidla nejsilnějším motorem v nabídce a sportovně upraveným podvozkem. Za zakladatele kategorie hothatchů lze považovat první generaci Golfu GTI z roku 1976. V minulosti slavili úspěchy na poli hothatchů zejména automobily Peugeot se svými modely pod označením GTI, Ford označující své ostré modely ST a RS nebo Renault se…

přečíst celé

Dieselgate - emise a STK Dieselgate - emise a STK

25.4.2016

V poslední době se v českých motoristických i nemotoristických médiích v souvislosti s aférou Dieselgate hromadí články na téma legálnosti softwarových úprav osobních automobilů. Články velmi často spojují téma softwarových úprav s odstraňováním filtru pevných částic a staví tyto dva úkony na stejnou úroveň z hlediska české legislativy.   O zásahu do komponent automobilu v podobě "vykuchání" nebo v úplném odstranění filtru …

přečíst celé

Porovnání úprav – Octavia III RS, 2,0 TDI Porovnání úprav – Octavia III RS, 2,0 TDI

31.3.2016

Velmi často se v našich prostorách pro úpravu vyskytuje aktuální třetí generace Škody Octavie ve verzi RS s motorem 2,0 TDI a výkonem 135kW. Nebylo tedy příliš složité vyhledat poslední tři upravovaná vozidla v této specifikaci a porovnat nárůsty naměřeného výkonu výkonu a točivého momentu. Jednotlivé nárůsty s průměrnými hodnotami zobrazuje následující tabulka:

přečíst celé

Vyhledání vozu